Form of Work
Książki
(131)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Muzyka
(1)
Status
available
(139)
only on-site
(80)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Oddział dla Dzieci
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(67)
Filia nr 7
(20)
Filia nr 3
(5)
Filia nr 1
(9)
Filia nr 2
(3)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 12
(25)
Filia nr 2 dla Dzieci
(7)
Czytelnia dla Dorosłych
(80)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Fuks Agata
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Muchacka Bożena (1953- )
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Drała Dorota
(2)
Hanć Tomasz
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Ostrouch-Kamińska Joanna
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Słowińska Sylwia
(2)
Waleszkiewicz Kamila
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Barbara Winczura
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bieganowska-Skóra Anna
(1)
Bielska Ewa (1952- )
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bukowski Kazimierz- (1933-1999)
(1)
Bylica Urszula
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dziwisz Paweł
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Glasl Friedrich (1941- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hamer Magdalena
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Jędrzejewska Anna Bogna
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kalbarczyk Anna
(1)
Kamińska Julia (1987- )
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kamysz-Figa Dorota
(1)
Kanios Anna
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Katarzyna Ćwirynkało
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kmita Danuta
(1)
Kolek Beata
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kowgier Agata
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krzpiet Magdalena
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Marcin
(1)
Machel Henryk
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Maj Beata
(1)
Makarowski Ryszard
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(146)
Language
Polish
(145)
Audience Group
Szkoły wyższe
(8)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Wychowanie
(12)
Rodzina
(9)
Dziecko
(8)
Szkolnictwo
(7)
Pedagogika
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Młodzież
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Język polski
(4)
Kultura masowa
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Sztuka
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Kobieta
(3)
Mowa
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jakość życia
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Małżeństwo
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Więźniowie
(2)
Śmierć
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Animacja kultury
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aspiracje
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Centra i kluby integracji społecznej
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Ciąża
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore nieuleczalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje edukacyjne
(1)
Integracja
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Jąkanie
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
Kępiński, Antoni
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Matki i córki
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Kraków)
(1)
Multimedia
(1)
MuzykoterapiaDziecko niepełnosprawne
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Subject: time
2001-
(12)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(11)
Poradnik
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Monografia
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Słownik
(1)
Słowniki polskie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
146 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2018
Główną wartość książki Dariusza Kubinowskiego i Urszuli Lewartowicz upatruję w tym, iż w sposób systematyczny prezentuje ona stan refleksji na temat animacji kultury w Polsce po 1989 roku. Porządkuje to, co funkcjonuje w dużej mierze w postaci rozproszonych artykułów, i dzięki temu jest pomocna w ocenie tej dziedziny, może stać się również punktem wyjścia do postawienia dalszych pytań. […] Cel główny, czyli zdanie relacji ze stanu badań nad animacją, w moim przekonaniu w pełni udało się osiągnąć. Czytając książkę, można się przekonać, że jest ona zgodna z tym, co jest podnoszone i co się twierdzi na temat animacji w nurcie inspirowanym przez pedagogikę kultury. Świadczy o tym już sama struktura publikacji, w której w kolejnych rozdziałach omówione są najczęściej podnoszone i dyskutowane zagadnienia, a także odpowiednio dobrana, szeroka literatura przedmiotu. Z recenzji dr hab. Ewy Bobrowskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 2 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2018
Ewaluacja społeczna w edukacji / Sylwia Jaskuła. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls, 2018. - 266 stron : ilustracje ; 2018.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 36 (2 egz.)
Copies are only available in the library: sygn. 36 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2015
Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka. Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek Książka pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka bardzo aktualnie i wyjątkowo szybko reaguje na nowe trendy uwarunkowane nie tylko współczesnymi procesami społecznymi i kulturowymi, ale także technologicznymi, które odzwierciedlają się w sferze mediów i współczesnej komunikacji medialnej. […] Publikacja zawiera nowe i inspirujące uwagi, spostrzeżenia, analizy, studia przypadku oraz znaczące wnioski badawcze, które są wzbogacające i inspirujące nie tylko dla teorii i praktyki edukacji medialnej, ale również dla pokrewnych dziedzin. Z recenzji prof. Kataríny Fichnovej (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze) Fragment Fragment
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2015
Prezentowaną książkę można czytać jako narrację o różnych kontekstach rozumienia partnerstwa w relacji małżeńskiej, o sposobach konstruowania partnerskiego bycia w rodzinnej codzienności, również w wymiarze rodzicielstwa, a także jako refleksję nad konsekwencjami realizowania partnerskiego, nietradycyjnego małżeństwa w kulturze, w której tradycja wciąż ona obszar konfliktów, napięć i dylematów, które na co dzień towarzyszą kobietom i mężczyznom próbującym zmierzyć się z ideą egalitaryzmu we własnym związku - na przekór tradycji, wychowaniu, innym ludziom, a czasem samym sobie. Jest to książka o tych, których bycie w rodzinie, przez brak gotowych rozwiązań, to nieustanne negocjacje i stawanie się, a więc całożyciowy proces uczenia się w relacji do partnera(-ki). To zatem także refleksja o edukacji i praktyce edukacyjnej - pedagogia sprawiedliwości (wzajemnej), traktująca o wyborach i wysiłkach „samokształceniowych i samowychowawczych” współmałżonków podejmujących próbę budowania partnerskich relacji w rodzinie, ale także o koncepcjach i wysiłkach wychowawczych kierowanych wobec własnych dzieci, o socjalizacyjnym znaczeniu środowiska społecznego, jakie tworzą rodziny partnerskie, oraz o przekazie kapitału społecznego i kulturowego (wraz z ekonomicznym), co uwypukla jej socjopedagogiczny charakter […]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2014
Pomysł napisania książki powstał w trakcie słuchania przez Autora wykładu z karnego prawa procesowego, kiedy to znamienity profesor, omawiając postępowanie sądowe przed sądem pierwszej instancji, powiedział, że „niezbadane są wyroki boskie i sądów powszechnych”. Autorowi nasunęło się pytanie: dlaczego? Czy to możliwe, że wyrok sądowy zależy od przypadku lub czyjejś manipulacji?           W prezentowanej publikacji Autor wyjaśnia, jak dzieci, dorośli i młodzież rozumieją sprawiedliwość; w którym momencie trwającego postępowania karnego mogą wystąpić techniki manipulacji? W książce opisano także jeden z artykułów postępowania karnego i przeanalizowano, czy ustalona w procesie interpretacji norma prawna pozostaje w zgodzie z wolą ustawodawcy, a jednocześnie jest sprzeczna z mechanizmami działania umysłu ludzkiego. Czytelnik znajdzie tu także rozdział o kłamstwie w procesie karnym i jego uwarunkowaniach, przyczynach i metodach wykrywania. O tym, jak trudna sytuacja i związany z nią stres wpływają na oskarżonego i sąd orzekający – możemy przeczytać w kolejnym rozdziale. Ważnym aspektem, o którym pisze Autor, jest zaufanie, które w określony sposób wpływa na metody przesłuchań. Intrygująco brzmią tytuły kolejnych rozdziałów „Lepiej znać jednego prokuratora niż cztery kodeksy”, „Obyś wiecznie czekał” (omówienie wybranych mechanizmów obronnych w czasie postępowania karnego), „Kobieta hormonalna” (Kiedy jest lepiej: jak sędzią jest kobieta czy mężczyzna? Czy gdy sędzia jest starszy lub młodszy?). Autor także stara się odpowiedzieć na pytanie „Jaki jest prawnik, a jaki powinien być?” oraz tworzy „Kontrowersyjny poradnik”, w którym znajdują się sposoby postępowania w momencie zatrzymania przez policję. W załącznikach Autor umieścił praktyczne wskazówki dotyczące odczytywania mowy ciała oraz „Słowniczek topików prawniczych oraz kilku często używanych w języku prawniczym terminów łacińskich”.           Prezentowana publikacja nie jest pracą typowo naukową. Napisana jest bardzo przejrzystym językiem. Stanowi swoiste vademecum podstawowych praw psychologii, z którymi spotyka się nie tylko prawnik, ale również osoby biorące udział w postępowaniu sądowym, np. świadkowie. Książka zawiera wiele informacji, które mogą być wykorzystane w procesie nauczania studentów prawa, psychologii, socjologii oraz pedagogiki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2013
Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie. Redaktorzy Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany „Horyzonty Pedagogiczne”. Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po „Dyskursach Pedagogiki Specjalnej” i „Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji”. „Horyzonty Pedagogiczne” będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2013
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of publication: 2013
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 36 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again