Form of Work
Książki
(131)
E-booki
(17)
IBUK Libra
(17)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Muzyka
(1)
Status
available
(146)
only on-site
(80)
unavailable
(2)
unknown
(1)
Branch
Oddział dla Dzieci
(8)
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(67)
Filia nr 7
(20)
Filia nr 3
(5)
Filia nr 1
(9)
Filia nr 2
(3)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 12
(25)
Filia nr 2 dla Dzieci
(7)
Czytelnia dla Dorosłych
(80)
Author
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Fuks Agata
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Muchacka Bożena (1953- )
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Drała Dorota
(2)
Hanć Tomasz
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Ostrouch-Kamińska Joanna
(2)
Radziwiłłowicz Wioletta
(2)
Słowińska Sylwia
(2)
Waleszkiewicz Kamila
(2)
Winczura Barbara
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bieganowska-Skóra Anna
(1)
Bielska Ewa (1952- )
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bukowski Kazimierz- (1933-1999)
(1)
Bylica Urszula
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cytowska Beata
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dziwisz Paweł
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Glasl Friedrich (1941- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hamer Magdalena
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Jędrzejewska Anna Bogna
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kalbarczyk Anna
(1)
Kamińska Julia (1987- )
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kamysz-Figa Dorota
(1)
Kanios Anna
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kmita Danuta
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Kolek Beata
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krystowczyk Halina
(1)
Krzpiet Magdalena
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lis Marcin
(1)
Machel Henryk
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Maj Beata
(1)
Marszałek Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(148)
Language
Polish
(147)
Audience Group
Szkoły wyższe
(11)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Wychowanie
(12)
Rodzina
(9)
Dziecko
(8)
Szkolnictwo
(7)
Pedagogika
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Młodzież
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Język polski
(4)
Kultura masowa
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Sztuka
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Kobieta
(3)
Mowa
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jakość życia
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Małżeństwo
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Więźniowie
(2)
Śmierć
(2)
Świetlice szkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Animacja kultury
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aspiracje
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Centra i kluby integracji społecznej
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Ciąża
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore nieuleczalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje edukacyjne
(1)
Integracja
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Jąkanie
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Konflikt
(1)
Kultura
(1)
Kępiński, Antoni
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Matki i córki
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Kraków)
(1)
Multimedia
(1)
MuzykoterapiaDziecko niepełnosprawne
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Subject: time
2001-
(12)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(14)
Poradnik
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Biografia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Monografia
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Słownik
(1)
Słowniki polskie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
148 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2019
Wielu dorosłym osobom Japonia kojarzy się ze skomplikowanym systemem pisowni, kwitnącą wiśnią, sushi, samurajami i usłużnymi gejszami (erotyką) czy zaawansowaną technologią. Gdy pytamy zaś młodych ludzi o pierwsze skojarzenia z Japonią, częściej pada odpowiedź: manga lub anime. Na początku XXI wieku Jerzy Szyłak (2000a) napisał, że – chcąc nie chcąc – japońska twórczość plastyczna wniknęła w dorobek światowej sztuki sekwencyjnej, stając się jej integralną częścią. Dlatego zarówno manga, jak i anime funkcjonują jako jeden z licznych dziś tekstów kultury. Przedmiotem badań przedstawionych w niniejszej publikacji nie jest sam fenomen mangi i anime (choć starałam się je opisać w szerokim kontekście), ale jego wpływ na współczesną polską młodzież i jej postrzeganie, rozważany z punktu widzenia pedagoga posiadającego również artystyczną, akademicką formację. Dlatego Czytelnik znajdzie w publikacji dużo nawiązań do wizualnej strony mangi i anime, a mniej do np. właściwości językowych. Zdaję sobie sprawę, że niektóre wątki mogły zostać w książce za mało rozwinięte. Przenikająca do Polski kultura mangi i anime jest bowiem zjawiskiem na tyle złożonym i interdyscyplinarnym, że objęcie tego zagadnienia w całości tylko jednymi badaniami było po prostu niemożliwe. Niniejsza publikacja stanowi zatem próbę zrozumienia modelu rozprzestrzeniania się mangi i anime daleko poza granice Japonii – zarówno geograficzne, jak i kulturowe. Co sprawiło, że świat zachodni, w tym Polska, dobrowolnie zainfekował się „wirusem obrazkowym z Kraju Kwitnącej Wiśni” (Frąckiewicz, 2011) i jakie są tego konsekwencje? Jaki wpływ ta kultura miała na procesy wychowawcze? Co można zrobić, aby oddziaływania te przekształcać w wartości pozytywne – rozwijające młodych ludzi zafascynowanych mangą i anime? Monografia składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym podjęłam próbę usystematyzowania znaczeń pojęcia „kultura”, a także wskazania różnych koncepcji tego zjawiska oraz jego współczesnych dróg rozwoju i przeobrażeń. Opisałam w nim również historyczne procesy kulturowego dojrzewania mangi i anime w samej Japonii oraz dokonany przez nich podbój zachodniego świata. W rozdziale drugim przedstawiam zagadnienia związane z młodzieżą i jej kulturą, uwzględniając percepcję i recepcję sztuki w ogóle. W kolejnym rozdziale ukazuję metodologiczne założenia badań własnych. W rozdziałach czwartym, piątym i szóstym prezentuję zaś wyniki badań, wyciągnięte z nich wnioski oraz postulaty pedagogiczne. Wszystkie mangi i anime opublikowane w Polsce staram się cytować pod polskimi tytułami (często także oryginalnymi). Dzieła oficjalnie niewydane lub niewyemitowane w naszym kraju przytaczam w ich oryginalnym brzmieniu, z ewentualnym tytułem angielskim (jeżeli taki istnieje) i/lub tytułem w innym języku, jeżeli cytowanie odnosi się do konkretnej wersji językowej. Dla potrzeb publikacji przyjęłam oznaczanie japońskiego komiksu i filmu animowanego terminami „manga” i „anime”. Pojęcia te, w szerszym znaczeniu kontekstowym, omówiłam w pierwszym rozdziale książki. Określenie „kultura mangi” i skrót „m & a” (od manga & anime) odnoszą się natomiast do całości zainteresowań japońskim komiksem i filmem animowanym oraz do działań podejmowanych w celu realizacji przez młodzież pasji związanych z tymi zjawiskami kultu­rowymi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2018
Główną wartość książki Dariusza Kubinowskiego i Urszuli Lewartowicz upatruję w tym, iż w sposób systematyczny prezentuje ona stan refleksji na temat animacji kultury w Polsce po 1989 roku. Porządkuje to, co funkcjonuje w dużej mierze w postaci rozproszonych artykułów, i dzięki temu jest pomocna w ocenie tej dziedziny, może stać się również punktem wyjścia do postawienia dalszych pytań. […] Cel główny, czyli zdanie relacji ze stanu badań nad animacją, w moim przekonaniu w pełni udało się osiągnąć. Czytając książkę, można się przekonać, że jest ona zgodna z tym, co jest podnoszone i co się twierdzi na temat animacji w nurcie inspirowanym przez pedagogikę kultury. Świadczy o tym już sama struktura publikacji, w której w kolejnych rozdziałach omówione są najczęściej podnoszone i dyskutowane zagadnienia, a także odpowiednio dobrana, szeroka literatura przedmiotu. Z recenzji dr hab. Ewy Bobrowskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 2 (1 egz.)
Book
In basket
Date of publication: 2018
Ewaluacja społeczna w edukacji / Sylwia Jaskuła. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls, 2018. - 266 stron : ilustracje ; 2018.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2017
Wszystkie zaprezentowane w tomiku teksty ujrzały już światło dzienne. Albo na portalu „wPolityce”, albo w tygodniku „wSieci”. Zdaję sobie sprawę, że po tym ostatnim zdaniu część czytelników odłoży książkę na półkę i nie sięgnie po nią. Takie bywają koszty wyborów i przekonań i nie ma co się z tego powodu mazgaić. Teraz postanowiłem pozbierać swoje rozproszone, a niekiedy już niebrzmiące, głosy w jeden chór. Stąd pomysł tej publikacji. Od lat lokuję się w obszarze naukowej eseistyki. Jeden z wybitnych profesorów nazwał mnie nawet „mistrzem pedagogicznego eseju”. Miano to jest mocno na wyrost. Znam uczonych znacznie lepiej władających piórem i ze zdumieniem obserwuję, jak opasłe tomy są w stanie napisać. Ja tak nie potrafię. I w tym życiu już się nie nauczę. Dlaczego „pedagogika dyskretna”? Bo oparta na wrażeniach, na skojarzeniach i wnioskach wynikających nie z dobrze zaplanowanych badań utrzymanych w reżimie metodologicznym, lecz z pewnej wrażliwości, podpatrywania rzeczywistości, oglądania spraw niekiedy zza węgła. To pedagogika, dla której materiału dostarczył mój prawie sześćdziesięcioletni spacer po świecie. Co ciekawe, jako promotor prac magisterskich czy doktorskich zdecydowanie preferuję publikacje oparte na empirii, statystyce, pełne wykresów i tabel. Wszak moje najwcześniejsze prace też od tego nie stroniły. W powstaniu tej książki chciałbym wyróżnić dziękczynnie trzy osoby. Dyrektora Oficyny Wydawniczej „Impuls” – Wojciecha Śliwerskiego, który zechciał całość opublikować, mgr Patrycję Ampulską, która perfekcyjnie pozbierała i uporządkowała przedstawione w części drugiej teksty, i dr hab. Dittę Baczałę za pozytywną recenzję. Jestem ich dłużnikiem. Autor
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of publication: 2017
Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej – przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Date of publication: 2017
O seksualności człowieka napisano wiele znakomitych prac naukowych i popularnych. Stała się przedmiotem zainteresowań badaczy z różnych dziedzin i dyscyplin, a studia nad nią obejmowały zarówno obiektywny, jak i subiektywny wymiar. Prowadzone analizy dały sposobność poznania mechanizmów kształtowania seksualności oraz jej specyfikacji w procesie rozwoju osobniczego, a jednocześnie ustalenia czynników różnicujących w wymiarze intra- i interindywidualnym. Wzrost liczby badań z zakresu nauk społecznych pozwolił na zrozumienie jej subiektywnego wymiaru, z charakterystyczną dla niego kategorią doświadczeń, oraz opisanie znaczenia seksualności w kontekście przebiegu życia człowieka i jego poszczególnych sfer. Szeroko rozumiana seksualność obejmuje biologiczny i psychospołeczny wymiar funkcjonowania j ednostki. Z jej realizacją wiąże się podejmowanie określonych ról społecznych, spełnianie cenionych wartości, doświadczanie emocji i uczuć.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 36 (2 egz.)
Copies are only available in the library: sygn. 36 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2015
Czym [...] są Portrety imion dziecięcych? Są niewątpliwie poetyckimi i baśniowymi portretami radosnych dzieci, które poetka podpatruje w zabawie: Ania kręci się na karuzeli, Klara pędzi na rowerze, Jaś puszcza w kałuży statki z papieru, Kamil zaś zbiera kamyki na plaży. Są to portrety dzieci marzących o wielkości, o byciu księżniczką, kosmonautą, rycerzem, ale też otoczonych miłością, „słonecznym lodów smakiem”, jak w wierszu Ewa czy utworze Grześ, wyraźnie kompozycyjnie inspirowanym sypaniem piasku, niczym w wierszu Idzie Grześ przez wieś Juliana Tuwima [...]. W swoim portretowaniu dziecięcych imion wykorzystuje jednocześnie poetka bogatą skarbnicę folkloru dziecięcego, dziecięcych powiedzonek, przezwisk, takich jak: Ewka marchewka (Ewa), Izabelka mirabelka (Iza), Karolina jarzębina (Karolina), Marek zegarek (Marek), Zosia samosia (Zosia), Zuzanka wyliczanka, skakanka, malowanka (Zuzanka). Takie humorystyczne powiedzonka, budowane na zasadzie rymowanki, mają często w poezji Zofii Olek-Redlarskiej swą rozwiniętą, poetycką formułę [...]. Przy czym przezwiska tworzone od dziecięcych imion, ujęte w mowę wiązaną, nabierają nowego wymiaru. Tracą swój obraźliwy charakter, jaki często posiadają w świecie rzeczywistym (i co z konsekwencją wykorzystują same dzieci, by na przykład komuś dokuczyć). Pozwalają na uzyskanie dystansu, pozwalają z humorem spojrzeć na siebie i innych […]. Portrety imion dziecięcych są więc obrazami nie tylko konkretnych imion dziecięcych, ale też – dziecka w ogólności oraz jego światów. Dominują w nich marzenia, zabawy, także słowami, uwidacznia się wyraźnie potrzeba miłości i poczucia bezpieczeństwa ze strony najbliższych, ale przede wszystkim – nieodparta chęć działania, radości i cudowności […]. Fragment artykułu Anny Nosek, W poetyckim świecie Zofii Olek-Redlarskiej,
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Date of publication: 2015
Prezentowaną książkę można czytać jako narrację o różnych kontekstach rozumienia partnerstwa w relacji małżeńskiej, o sposobach konstruowania partnerskiego bycia w rodzinnej codzienności, również w wymiarze rodzicielstwa, a także jako refleksję nad konsekwencjami realizowania partnerskiego, nietradycyjnego małżeństwa w kulturze, w której tradycja wciąż ona obszar konfliktów, napięć i dylematów, które na co dzień towarzyszą kobietom i mężczyznom próbującym zmierzyć się z ideą egalitaryzmu we własnym związku - na przekór tradycji, wychowaniu, innym ludziom, a czasem samym sobie. Jest to książka o tych, których bycie w rodzinie, przez brak gotowych rozwiązań, to nieustanne negocjacje i stawanie się, a więc całożyciowy proces uczenia się w relacji do partnera(-ki). To zatem także refleksja o edukacji i praktyce edukacyjnej - pedagogia sprawiedliwości (wzajemnej), traktująca o wyborach i wysiłkach „samokształceniowych i samowychowawczych” współmałżonków podejmujących próbę budowania partnerskich relacji w rodzinie, ale także o koncepcjach i wysiłkach wychowawczych kierowanych wobec własnych dzieci, o socjalizacyjnym znaczeniu środowiska społecznego, jakie tworzą rodziny partnerskie, oraz o przekazie kapitału społecznego i kulturowego (wraz z ekonomicznym), co uwypukla jej socjopedagogiczny charakter […]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2014
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Date of publication: 2014
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again